Hydrogen Bus Project Fuelled by Municipal Waste

Hydrogen Bus Project Fuelled by Municipal Waste

De la reciclarea deşeurilor la transportul în comun nepoluant 

Unele dintre cele mai mari probleme ale societăţii moderne sunt fără îndoială cele privind gestionarea deşeurilor şi poluarea. Trăim în lumea ambalajelor şi a noxelor iar lipsa unor soluţii de management al acestora se simte din ce în ce mai mult. Dacă aruncăm o privire la statisticile europene, capitala României are cele mai mari probleme din Uniunea Europeană la capitolul poluare şi gestionarea deşeurilor. Cum am putea avea mai puţine deşeuri şi un nivel redus al noxelor generate de transportul în comun în marile oraşe?

La aceste întrebări şi-a propus să răspundă proiectul Hydrogen Bus Project, care a fost conceput de către Tresoil Fuels S.R.L în parteneriat cu PowerHouse Energy Group. Cei doi parteneri doresc să construiască o centrală destinată producerii de hidrogen pur din deşeurile urbane iar hidrogenul obţinut se poate utiliza la alimentarea unor autobuze speciale, care funcţionează cu ajutorul pilelor de combustie pe bază de hidrogen.

De exemplu, Primăria Bucureşti ar putea achiziţiona mai multe astfel autobuze produse de Toyota, pe care le-ar putea folosi la transportul în comun pentru a testa viabilitatea unui sistem de transport cu emisii zero, transformând Bucureştiul în prima capitală europeană care asigură combustibilul pentru transportul public din deşeuri.

Instalaţia poate procesa între 5 şi 25 de tone de deşeuri industriale precum şi cele provenite din consumul urban (inclusiv plastic, gunoi din gospodării, anvelope uzate) într-o singură zi, din care ar rezulta un combustibil folosit apoi la producerea hidrogenului pur. Primăria capitalei ar putea lua în considerare şi construirea unor staţii de încărcare a autobuzelor nepoluante, acestea având nevoie de un timp de doar 3 până la 5 minute pentru a fi reîncărcate şi o autonomie de până la 500 de kilometri spre deosebire de cele electrice a căror autonomie este mai mică iar timpul de încărcare poate dura până la 4-5 ore.

 „Bucureştiul şi alte oraşe mari din România se confruntă cu o problemă enormă privind poluarea aerului şi gestionarea deşeurilor, existând multe gropi de gunoi şi deversări de substanţe toxice ilegale. Puterea legislativă din România ar putea impune amenzi mai mari pentru asemenea fapte şi ar trebui să alinieze legislaţia românească la cea a Uniunii Europene, în concordanţă cu prevederile Tratatului de la Paris. În plus, cu ajutorul unor programe educaţionale derulate în sistemul de învăţământ, mentalitatea românilor în ceea ce priveşte protejarea mediului înconjurător ar putea fi schimbată astfel încât România să devină o ţară curată, fără poluare“, potrivit lui Roger Preston, CEO la Tresoil Fuels S.R.L.

Avantajele pe termen lung ale proiectului sunt deloc neglijabile: controlul costurilor în transportul în comun, autobuze nepoluante, reciclarea deşeurilor iar mediul încojurător va fi protejat prin eliminarea unor deşeuri toxice, cum ar fi anvelopele uzate. Iar beneficiari, am fi noi toţi, locuitorii unei ţări frumoase şi mai ales curate!

Distribuiți pe Facebook

Distribuiți acest proiect pe Facebook

Trimiteți prin e-mail

Anunță-mă despre acest proiect prin e-mail

Newsletter

Fii la curent cu noutăţile competiţiei

© E.ON România 2017